Ovládnite stratégiu úspechu

Archív blogu
Máte blog, vlastný biznis, chcete sa zaujímavejšie prezentovať na sociálnych sieťach? Jak na sítě bude pre vás to pravé orechové.

Facebook, Instagram, Twitter, YouTube či LinkedIn. To je len zlomok najúspešnejších a aktuálne najpoužívanejších sociálnych sietí. Možno ich navštevujete ako bežný užívateľ v rámci svojho voľného času, ale ak blogujete, vytvárate príspevky pre stránky skupín či firiem, táto kniha by nemala ujsť vašej pozornosti.

Za knihou Jak na sítě stoja dve české odborníčky. Michelle Losekoot a Eliška Vyhnánková majú cca 10 rokov skúseností so správou profilov na sociálnych sieťach, prax so školením ľudí v tejto oblasti a nakoniec našli odvahu aj na napísanie knihy. A vzali to z veľmi dobrého konca. Autorky si uvedomujú, že sociálne siete sa časom menia, ale užívateľ veľmi nie. Preto sa v knihe zamerali na to najpodstatnejšie – pochopte užívateľov, ich záujmy, potreby, a všetko pôjde efektívnejšie. Rozhodli sa, že vás naučia, ako o sociálnych sieťach premýšľať tak, aby ste už ďalšie návody nepotrebovali.

Celé sa to dá zhrnúť do štyroch princípov, na ktoré je kniha zameraná – „zaujmi – naslouchej – vyprávěj – vyhodnocuj“. To sú aj názvy štyroch kapitol, do ktorých je kniha koncipovaná. Dozviete sa, ako sociálne siete fungujú, čo musíte vedieť, kým sa do nich pustíte, čo na ne máte dávať a ako vyhodnotiť, či vám to funguje.

Nečakajte nijaké konkrétne návody a postupy typu spravte toto a potom konkrétne toto. V knihe síce objavíte tipy, rady, príklady či zoznamy, čo spraviť a ako strategicky plánovať váš obsah (tipy nad čím a v akej postupnosti sa zamyslieť), ale celý text je koncipovaný hlavne smerom k tomu, aby ste dokázali premýšľať o sociálnych sieťach sami a tak, že z nich vyťažíte pre svoj blog či biznis maximum.

Téma sociálnych sietí je naozaj veľmi široká, no táto kniha je skôr sprievodca na vytvorenie dobrej stratégie a budete potrebovať veľa vlastného rozumu, skúseností a nápadov. Ku knihe si určite pripravte papier a pero a priebežne sa zastavujte a rozmýšľajte nad vlastnou stratégiou. Niektoré zoznamy si označte, ak viete, že sa k nim budete vracať v rámci ďalšej práce.


Jednoznačne musím oceniť štýl, akým je kniha napísaná. Napriek množstvu podkladov, informácií, príkladov či point sa autorkám podarilo vydať ucelený, konzistentný text, ktorý sa dobre číta, výborne plynie a je prehľadný. Umenie ako napísať knihu o sieťach zvládli.

Ale ak už čo-to na sociálnych sieťach máte za sebou, vášmu profilu sa pomerne dobre darí, je dosť možné, že objavíte len zopár prínosných point. Postačí preto, ak si knihu požičiate. Nedá sa totiž povedať, že by autorky išli do hĺbky a vyťahovali z rukáva nejaké nepredvídateľné esá a kombinácie. Ak sa vám darí práve preto, že ste už „filozofiu“ sociálnych sietí pochopili a máte správny odhad, ako na ne, knihu možno označíte ako príručku pre laikov a veľa v nej neobjavíte. Autorky sa síce neoháňajú nijakými psychologickými a sociologickými teóriami, ale ak ste v tejto oblasti zbehlejší, veľa vecí je vám už dávno jasných... Ak ste už objavili čaro persón, hrabete sa v dátach a informáciách o publiku, je možné, že objavíte len pár detailov, ktoré vám trochu došperkujú vaše znalosti alebo utvrdia váš pohľad.

Tak pre koho kniha teda je? Myslím, že nič nepokazíte, ak sa do nej začítate a spravíte si vlastný úsudok. Hlavne, ak občas tápete alebo hľadáte nové možnosti, ako pristupovať k tvorbe obsahu. Ak sa vám zdá, že potrebujete nakopnúť, so sieťami viac-menej začínate alebo máte pocit, že vám to akosi nefunguje, určite pre vás kniha nebude stratou času. Alebo ak máte pocit, že sociálne siete by pre vás neboli prínosom, tu si to môžete overiť.

Kniha Jak na sítě vám umožní pochopiť potreby a záujmy užívateľov a zamyslieť sa nad tvorbou príspevkov v širšom kontexte. Dá vám správny návod, ako o sociálnych sieťach premýšľať vzhľadom na vaše cieľové publikum. Ale nespraví to za vás. Je to len začiatok vašej dlhej cesty.

Príjemným bonusom je online sekcia s niekoľkými článkami, pracovnými listami a checklistmi.

Autorka: Čudácka čitateľka

Nenechajte si ujsť podstatné knihovinky!
Informácie o nových článkoch, súťažiach, knihách a akciách vám radi pošleme e-mailom.
Súvisiace produkty
Čeština

Jak na sítě

0.0 0
18,95
-15 %
16,11
IHNEĎ odosielame
Zaujímavý článok? Zdieľajte ho s priateľmi:

Najnovšie články

Kniha je inšpirovaná skutočnými udalosťami, ktoré sprevádzali zničenie mesta Iola v 60. rokoch 20. storočia.
Nechajte sa prekvapiť knižnými novinkami.
Čo znamená milovať a byť milovaný?