"Niekedy mám pocit, že knižku o New Yorku vydal snáď každý fotograf, ktorý si to mohol dovoliť," hovorí s úsmevom Richard Müller. "Moje špecifikum spočíva v tom, že sa nezameriavam na konkrétne témy a fotím kdekoľvek, kde ma niečo zaujme. Áno, mnohé fotky sú z New Yorku, ale dali by sa rovnako dobre urobiť napríklad aj v Pezinku."
Mnoho známych umelcov ako protiváhu svojej hlavnej profesie používa výtvarné vyjadrenie svojich vnútorných pocitov. Richard Müller si zvolil ako protiváhu svojej hudobnej profesie umeleckú fotografiu a spojil ich v jeden úžasný, neoddeliteľný celok.
Richard Müller vydáva v poradí už druhú reprezentatívnu knihu fotografií s názvom Enter. Po prvej publikácii Amerika, ktorá vyšla pred trinástimi rokmi, pokračuje Richard Müller v podstate v nezmenenej línii. Cieľom jeho objektívu nebývajú ľudia, ale predmety. Portréty Müller zo zásady nefotí. Podľa neho ide o vstup do súkromia, z ktorého môže mať fotografovaný objekt zlý pocit. Richard Müller nie je len nadšený amatér, ale za hľadáčikom fotoaparátu vystupuje ako skúsený profesionál. Svedčia o tom aj pochvalné vyjadrenia renomovanej americkej fotografky Anne Leibovitz na jeho umeleckú adresu. Ďalšou nespornou známkou kvality je fakt, že predslov ku knihe Enter napísal známy český fotograf a spisovateľ Jan Saudek.
Dovoľte mi citovať Jana Saudka: „ Enter? Čo to zase je? Vstúpte, vojdite? Dvere, brána z našej samoty do sveta nás ľudí! Tam, za tými dverami, za doskami tejto knihy nájdete všetko: vône diaľok, chute exotických pokrmov, tváre, čo stretli sme cestou, veže vedúce do mrakov – vstúpme teda! A tak nám tu predkladá úchvatnú fresku - a neváham povedať, že hudobný portrét Sveta - a Ameriky predovšetkým. O niečo také sa už pokúšali mnohí: Robert Frank, Walker Evans, Bruce Davidson - rodení Američania. Richard však je svetoobčan (ale má meno, ktoré dobre znie v celom západnom svete) - a tento obrovský, premýšľavý a bohužiaľ aj hypersenzitívny muž sa do tohto vírivého Sveta hodí znamenite, do tej nadmiery farieb, vôní, zvukov a tvárí, čo na prchavý okamih zahliadneme a potom už nikdy viac - ale fotograf Müller ich dokáže zachytiť raz a navždy: pamiatku, suvenír, spomienku.Čo viac dodať k slovám Jána Saudka? Richard Müller s knihou Enter poskytol nám čitateľom nepostihnuteľný vnútorný pohľad jeho očí. Uhol a optiku, s ktorou vníma jeho duša svet okolo seba. Vstúpme teda do sveta Richarda Müllera a nechajme sa ním previesť.
Mnoho známych umelcov ako protiváhu svojej hlavnej profesie používa výtvarné vyjadrenie svojich vnútorných pocitov. Richard Müller si zvolil ako protiváhu svojej hudobnej profesie umeleckú fotografiu a spojil ich v jeden úžasný, neoddeliteľný celok.

Dovoľte mi citovať Jana Saudka: „ Enter? Čo to zase je? Vstúpte, vojdite? Dvere, brána z našej samoty do sveta nás ľudí! Tam, za tými dverami, za doskami tejto knihy nájdete všetko: vône diaľok, chute exotických pokrmov, tváre, čo stretli sme cestou, veže vedúce do mrakov – vstúpme teda! A tak nám tu predkladá úchvatnú fresku - a neváham povedať, že hudobný portrét Sveta - a Ameriky predovšetkým. O niečo také sa už pokúšali mnohí: Robert Frank, Walker Evans, Bruce Davidson - rodení Američania. Richard však je svetoobčan (ale má meno, ktoré dobre znie v celom západnom svete) - a tento obrovský, premýšľavý a bohužiaľ aj hypersenzitívny muž sa do tohto vírivého Sveta hodí znamenite, do tej nadmiery farieb, vôní, zvukov a tvárí, čo na prchavý okamih zahliadneme a potom už nikdy viac - ale fotograf Müller ich dokáže zachytiť raz a navždy: pamiatku, suvenír, spomienku.Čo viac dodať k slovám Jána Saudka? Richard Müller s knihou Enter poskytol nám čitateľom nepostihnuteľný vnútorný pohľad jeho očí. Uhol a optiku, s ktorou vníma jeho duša svet okolo seba. Vstúpme teda do sveta Richarda Müllera a nechajme sa ním previesť.